Yenileme Eğitim Kimlik Kartı İşlemleri

Özel Güvenlik Temel Eğitimi`ni tamamlayıp T.C. İçişleri Bakanlığı Emniyet Genel Müdürlüğü Asayiş Dairesi Başkanlığı Özel Güvenlik Kurumları Şube Müdürlüğü tarafından gerçekleştirilen özel güvenlik sınavında başarılı olarak adına Özel Güvenlik Eğitim Sertifikası düzenlenmiş olan özel güvenlik görevlisi adayları Özel Güvenlik Görevlisi Kimlik Kartı (Çalışma İzin Belgesi) edindikten sonra özel güvenlik görevlisi olarak çalışabilirler.
Özel Güvenlik kimlik başvuru işlemlerinizi E devlet üzerinden yapabilirsiniz.

YENİLEME İÇİN E DEVLET’TEN RANDEVU ALIMI
İşlem sırası aşağıdaki gibidir,
1) Halk Bankasının herhangi bir şubesinden 140 TL olan yaka kartı harcını yatırınız
2) Şifreniz ile e-Devletinize giriş yapınız
3) Açılan ana sayfanın arama kısmına (Özel Güvenlik kimlik başvurusu) yazınız
4) Özel Güv. Kimlik başvuruları (YENİ) üzerine tıklayıp sayfayı açınız
5) Açılan sayfanın SAĞ tarafında (Yeni Başvuru) butonu var, üzerine tıklayıp açılan sayfa da sizden istenilen bilgileri giriniz,
6) Sizden istenilen evraklarda (diploma/Parmak izi) eksiklik var ise www.iem.gov.tr adresinden randevu alabilirsiniz.
7) Kimlik kartınıza Eğitim kurumuna verdiğiniz Biometrik resim kullanılacaktır.
E devlette eksik evrakınız var ise (diploma/parmak izi) yeni kimlik başvurularınızı Özel Güvenlik şubenin sisteminden (www.iem.gov.tr) adresinden yapmanız gerekmektedir.
Özel şubenin sisteminden başvurularınızı yaparken aşağıda bilgisi verilen dilekçeyi doldurup, 2 adet Biometrik resim, Halkbankasına yaptığınız 140 TL ödeme dekontunuz ile birlikte, randevu tarihinizde Özel Güvenlik şubeye gitmeniz gerekmektedir.
Sertifikasını Silahsızdan silahlıya çeviren kursiyerler, Vergi dairesine harç ödemeyeceklerdir.

Önemli Not:
Temmuz 2021 tarihinden itibaren Özel Güvenlik Şube Temel/Yenileme eğitimi alan kursiyerlerden güvenlik kimlik başvurularında elden evrak alınmamaktadır. Güvenlik kimlik YENİLEME / TEMEL müracaatları E DEVLET üzerinden yapılmaktadır.
Özel Güvenlik Denetleme Başkanlığınca basımı yapılan özel güvenlik görevlileri ve yöneticilerine ait kimlik kartlarının dağıtımı ise PTT A.Ş. tarafından müracat sahiplerinin adresine gönderilmektedir.
Silahsız kimliğini Silahlıya çeviren kursiyerler (daha önce silahsız kimliğini çıkardı ise) ruhsat harcı ödemeden sadece kart harcını bankaya yatırmak sureti ile başvurularını yapabileceklerdir.

E devlet üzerinde Diploma/ Parmak izi gibi eksik evrakı bulunan kursiyerler başvurularını www.egm.gov.tr üzerinden yapabileceklerdir.

1) Genel kolluk kuvvetlerinden ve Milli istihbarat Teşkilatından emekli olanlar ile en az beş yıl fiilen bu görevlerde çalıştıktan sonra kendi istekleri ile görevlerinden ayrılmış olanların ilk başvuruları,
2) Yükseköğretim kurumlarının güvenlikle ilgili fakülte ve meslek yüksekokullarından mezun olanlar ile fakülte veya meslek yüksekokullarının güvenlikle ilgili bölümlerinden mezun olanların ilk başvuruları,
3) ‘’Kayıp/Çalıntı/Yıpranma'’ ,‘’Mahkeme Kararı ve Sağlık Nedenleri’’ ile ‘’Kimlik bilgisi Değişikliği’’ başvuruları

e Devlet Kapısından yapılamayacağından Valiliklerin özel güvenlik birimine doğrudan yapılmasına devam edilecektir.

Gerekli evrak listesini buradan indirebilirsiniz.